STS przestrzega agencje reklamowe

TS stow small color dark logo

Stowarzyszenie Twoja Sprawa zaostrza działania wobec nieetycznych reklamodawców. Zamierza upubliczniać informacje o osobach sprawujących funkcje kierownicze w firmach, których działania marketingowe i promocyjne okażą się sprzeczne z dobrymi obyczajami

Blisko 100 największych agencji reklamowych w całej Polsce otrzymało od Stowarzyszenia listy polecone, w których poinformowano je, że od tego roku STS będzie publicznie podawać nazwiska konkretnych osób z firm, których reklamy zawierały bulwersującą treść.

Z dotychczasowych doświadczeń STS wynika bowiem, że najszybszą drogą do zatrzymania emisji nieetycznego przekazu jest zestawienie nazwisk konkretnych osób decyzyjnych z reklamami zawierającymi treści szkodliwe lub kontrowersyjne.

Wielokrotnie przy okazji naszych akcji konsumenckich działy PR i rzecznicy prasowi reklamodawców okazywali zdziwienie i niezadowolenie, że nazwisko ich szefów pojawiły się w kontekście ich własnych kampanii, szczególnie, gdy reklamy miały charakter uprzedmiotawiający kobiety lub były szkodliwe dla dzieci i młodzieży – mówi Izabela Karska, rzecznik prasowy Stowarzyszenia Twoja Sprawa.  

Stowarzyszenie zaobserwowało, że wcześniej stosowane tego typu działania informacyjne skutkowały często szybką i zdecydowaną reakcją ze strony reklamodawców. A także niejednokrotnie zmianą strategii reklamowej. – Zderzenie się kierownictwa z faktami jest nierzadko na tyle niewygodne, że staje się powodem przemyślenia kolejnych praktyk reklamowych – podkreśla Izabela Karska. I wskazuje, że w ten sposób realizowany jest główny cel nowej strategii STS, jakim jest uwrażliwienie osób na stanowiskach kierowniczych firm i agencji reklamowych na zasady społecznej odpowiedzialności biznesu.

Warto dodać, że Stowarzyszenie zwróciło się z apelem do agencji reklamowych i marketingowych, aby o nowej strategii STS zechciały poinformować również swoich klientów.

Więcej informacji temat akcji można znaleźć na stronie Stowarzyszenia Twoja Sprawa.

Zostań współwydawcą Teologii Politycznej. Przekaż darowiznę.

Wpłać darowiznę
50 zł
Wpłać darowiznę
100 zł
Wpłać darowiznę
200 zł
Wpłać darowiznę

Zobacz również

Newsletter

Jeśli chcesz otrzymywać informacje o nowościach, aktualnych promocjach
oraz inne istotne wiadomości z życia Teologii Politycznej - dodaj swój adres e-mail.